۱۵ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد کرمانشاهی مستاجرند

از مجموع ۸۱ هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه، ۱۵ هزار خانوار مستاجرند و تعداد زیادی از آنها برای تامین ودیعه مسکن خود چشم انتظار پرداخت تسهیلات بانکی هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه با بیان اینکه از ۸۱ هزار خانوار تحت حمایت، ۱۵ هزار خانوار مستاجر و ۱۴ هزار خانوار جزو دهک اول تا سوم جامعه هستند گفت: از این تعداد ۸ هزار و ۴۰۰ زن سرپرست خانوار مستاجر هستند و امروز که در فصل جابجایی قرار داریم روزانه ۱۰۰ نفر به دفاتر کمیته امداد استان مراجعه می کنند و درخواست تسهیلات ودیعه مسکن دارند.

رضا طاهری تامین ودیعه مسکن با افزایش ۱۰۰ درصدی اجاره بها در سال جاری را برای مددجویان کمیته امداد غیرممکن دانست و اظهار کرد: کار به جایی رسیده است که مددکاران کمیته امداد با مالکان تماس می گیرند و از آنها وقت می گیرند تا بتوانیم در زمان باقی مانده و در قالب تسهیلات مسکن، کمبود ودیعه مددجویان را تامین کنیم.

وی با اشاره به اینکه ودیعه مسکن ابلاغی از سوی بانک مرکزی باید تا پایان شهریور پرداخت شود و زمان محدودی در این زمینه داریم، گفت: بانک مرکزی در نامه ای خطاب به بانکها بر پرداخت فوری این تسهیلات تاکید کرده است و لذا برای جلوگیری از بحران های اجتماعی و حمایت از مددجویان کمیته امداد، بانکها به محض دریافت ابلاغ های رسمی و قطعی، نسبت به پرداخت تسهیلات اقدام کنند.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه، حدود ۲۰۰ هزار نفر در قالب ۸۱ هزار خانوار از خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) استفاده می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *