پیشرفت ۸۵ درصدی زیرسازی راه آهن کرمانشاه-اسلام آبادغرب

الیاس سلیمانی نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در کرمانشاه هم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای ریلی مجری اجرای طرح‌های ملی در حوزه راه، آزادراه و راه‌آهن است، به تشریح برخی از پروژه‌های مهم این شرکت در استان پرداخت و افزود: از جمله این پروژه‌ها، راه‌آهن غرب کشور است که در حال حاضر در مسیر کرمانشاه-اسلام آبادغرب فعال است.

الیاس سلیمانی نماینده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در کرمانشاه هم در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای ریلی مجری اجرای طرح‌های ملی در حوزه راه، آزادراه و راه‌آهن است، به تشریح برخی از پروژه‌های مهم این شرکت در استان پرداخت و افزود: از جمله این پروژه‌ها، راه‌آهن غرب کشور است که در حال حاضر در مسیر کرمانشاه-اسلام آبادغرب فعال است.

وی افزود: در حال حاضر راه‌آهن غرب تا کرمانشاه آمده و قرار است این مسیر تا مرز خسروی ادامه یابد که در قطعه کرمانشاه-اسلام‌آبادغرب کار با تمرکز بیشتری ادامه دارد.

سلیمانی با اشاره به رکود این پروژه در اواخر دولت دوازدهم گفت: سال ۱۳۹۷ پروژه راه آهن ملایر-کرمانشاه با کلی نواقص به بهره‌برداری رسید و پس از آن عملا ادامه این مسیر ریلی به سمت اسلام آبادغرب متوقف شد.

وی از فعالسازی دوباره این پروژه در دولت سیزدهم خبر داد و افزود: این پروژه هم‌اکنون با بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی زیرسازی در مسیر کرمانشاه-اسلام آبادغرب فعال است.

سلیمانی اعتبار لازم برای رسیدن قطار به اسلام آبادغرب را بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: درصورت تامین اعتبار، روزانه می‌توان یک کیلومتر ریل‌گذاری انجام داد و قطار نهایتا تا سال آینده به اسلام آبادغرب می‌رسد.

به گفته این مسئول مجموع پیشرفت فیزیکی پروژه راه آهن کرمانشاه-خسروی هم ۳۸ درصد است.

سلیمانی به کمک‌های دولت سیزدهم در رفع نواقص پروژه راه آهن ملایر-کرمانشاه هم اشاره و تصریح کرد: این پروژه عملا افتتاح شد اما نواقص موجود در آن موجب شد که قطار نتواند با سرعت در این مسیر تردد کند.

به گفته سلیمانی بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در دولت سیزدهم برای رفع نواقص این پروژه اختصاص داده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *