رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه: می‌توان برای ۲۰۰۰ نفر در کرمانشاه در حوزه ICT شغل ایجاد کرد

رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه معتقد است، در صورت اختصاص ۱۰۰۰ میلیارد تومان به حوزه ICT در استان می‌توان در این حوزه برای ۲۰۰۰ نفر اشتغالزایی کرد.

دکتر سیامک آزادی، در مراسم روز ملی فناوری اطلاعات، از ظرفیت‌های عظیمی که در حوزه ICT وجود دارد یاد کرد و گفت: این حوزه یکی از اولویت‌های اصلی برای توسعه اقتصادی به‌شمار می‌رود.

وی ادامه داد: امروزه شرایط در این حوزه به‌گونه‌ای شده است که حتی کسانی که سال‌ها در سایر حوزه‌ها از جمله حوزه پزشکی درس خوانده‌اند، برای کسب درآمد به سمت اقتصاد دیجیتال آمده‌اند.

او با اشاره به اقبال ۶۰ درصدی دانش‌آموزانی که قصد انتخاب رشته دارند به سمت رشته علوم تجربی، گفت: این درحالی است که گاهی همین افراد بعد از چند سال تحصیل به حوزه ICT روی می‌آورند و این شرایط نشان می‌دهد نظام آموزش و پرورش و آموزش عالی ما هنوز با واقعیت‌های بازار فاصله دارد.

رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه دسترسی به بازارهای بین‌المللی حتی با وجود محدودیت ناشی از تحریم‌ها و حجم سرمایه‌گذاری پایین و در مقابل آن اشتغالزایی بالا را از مزایای اقتصاد دیجیتال و حوزه ICT دانست و بیان کرد: در شرایطی که سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای ایجاد یک شغل پایدار بین ۱.۴ تا ۲ میلیارد تومان است، این عدد برای مشاغل حوزه ICT تقریباً یک‌چهارم است.

آزادی با بیان اینکه اکنون ۵۰۰۰ نفر در کرمانشاه در حوزه فناوری فعالند، گفت: این ظرفیت را داریم که در حوزه ICT دوهزار نفر دیگر را به زیست‌بوم فناوری استان اضافه کنیم و فعالان حوزه فناوری استان را به ۷۰۰۰ نفر افزایش دهیم.

وی تاکید کرد: اگرچه در شرایط معمول ایجاد اشتغال برای این ۲۰۰۰ نفر نیازمند حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است، اما این امکان را داریم که با یک‌چهارم این رقم یعنی حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان این افراد را در حوزه ICT مشغول به کار کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه یک بسته حمایتی برای ایجاد اشتغال در این حوزه را نیز پیشنهاد داد که در نظر گرفتن دو سال حمایت بیمه‌ای برای جذب نیرو در این حوزه از مهمترین موارد آن بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *