برای سال آینده دیگر عملا زمین فوتبالی در کرمانشاه نداریم

در حال حاضر هشت تیم از کرمانشاه در رقابت های لیگی فوتبال ایران حضور دارند که مسابقات همه این هشت تیم در زمین شماره یک چمن ورزشگاه آزادی برگزار می شود و همین مسئله باعث شده تا فشار زیادی روی این زمین باشد.

در حال حاضر هشت تیم از کرمانشاه در رقابت های لیگی فوتبال ایران حضور دارند که مسابقات همه این هشت تیم در زمین شماره یک چمن ورزشگاه آزادی برگزار می شود و همین مسئله باعث شده تا فشار زیادی روی این زمین باشد.

رئیس هیات فوتبال استان تصریح کرد: با این روند که تمام مسابقات در زمین چمن آزادی برگزار می شود، قطعا با اولین بارش برف، چمن این زمین نابود می شود و برای سال آینده دیگر عملا زمین فوتبالی در کرمانشاه نداریم.

وی تاکید کرد: باتوجه به اینکه سایر زمین های ورزشی کرمانشاه از محل ماده ۸۸ و ۲۷ به بخش خصوصی واگذار شده، تیم های ما نمی توانند در این زمین ها بازی کنند و البته استانداردهای لازم را هم ندارند.

محبی ادامه داد: در این راستا طی نشستی که هفته گذشته با مدیرکل ورزش و جوانان استان داشتیم به ایشان پیشنهاد شد که برای برون رفت فوتبال کرمانشاه از شرایط فعلی، سال آینده زمین چمن مجموعه ورزشی ۱۵ خرداد یا انقلاب را از واگذاری به بخش خصوصی آزاد کنند و با استانداردسازی یکی از این دو زمین، زمینه انتقال میزبانی مسابقات را به آن فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: با این اقدام فرصت کافی خواهیم داشت تا بتوانیم زمین چمن آزادی را که اصلی ترین زمین چمن فوتبال در استان برای میزبانی مسابقات است را دوباره احیاء و کشت کنیم.

رئیس هیات فوتبال استان تصریح کرد: البته زمین چمن ۱۵ خرداد ایرادات اساسی دارد که از جمله  آن این است که خاک آن مرغوب نیست، ارتفاع دروازه ها بالاست و دقیقا روبری هم نصب نشده اند، بنابراین باید اقداماتی کامل برای بهبود وضعیت آن انجام داد.

وی در ادامه به عدم همکاری ادارات کرمانشاه برای در اختیار قراردادن فضاهای ورزشی خود به تیم های ورزشی استان هم اشاره کرد و گفت: مجموعه  ورزشی کارگران، آموزش و پرورش، دانشگاه رازی، شرکت نفت و … از جمله ارگان هایی هستند که زمین های چمن مناسبی برای میزبانی مسابقات فوتبال دارند، اما متاسفانه هیچگونه همکاری برای اینکه این زمین ها را  در اختیار تیم هایمان قرار بدهند، ندارند.

محبی تاکید کرد: از استاندار کرمانشاه می خواهیم نسبت به این مسئله ورود کند تا فوتبال کرمانشاه از شرایط فعلی نجات پیدا کند.

وی با اشاره به نقشی که فوتبال و سایر رشته های ورزشی می توانند در سلامت جامعه داشته باشند، گفت: زمانی که فرزندان ما به ورزش هایی همچون فوتبال مشغول باشند، دیگر فرصت اینکه به دام آسیب های اجتماعی بیافتند را ندارند و این به سلامتی جامعه کمک بسیاری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *