آسمان قصرشیرین برای دومین روز غبارآلود شد

نفوذ گرد و غبار و ریزگردها به آسمان قصرشیرین در غرب کرمانشاه باعث کاهش دید افقی این شهرستان برای دومین روز پی در پی شد.

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: دید افقی این شهرستان به دلیل گرد و غبار صبح امروز جمعه به یک هزار و ۸۰۰ متر کاهش یافت که هشت هزار و ۲۰۰هزار متر از حد استاندارد هوای سالم (۱۰هزار متر) کمتر است.

امیرپرویز نجفی افزود: دمای کنونی هوای شهرستان قصرشیرین ۴۳درجه سانتیگراد بالای صفر است که در گرمترین ساعت امروز به ۴۶ درجه بالای صفر می رسد.

وی اظهار کرد: بیشینه سرعت وزش باد در این منطقه نیز ۹متر بر ثانیه معادل ۳۳ کیلومتر بر ساعت به ثبت رسیده است.

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: رطوبت نسبی موجود در هوای شهرستان نیز اکنون ۱۰ درصد است که پیش‌بینی می‌شود غبار در این منطقه تا اواخر وقت امروز بر جو شهرستان حاکم باشد.

نجفی با بیان اینکه از ابتدای مردادماه تاکنون قصرشیرین سه روز و در تیرماه امسال ۱۱ روز غبارآلود بوده است، میزان بارندگی شهرستان از ابتدای امسال تاکنون را ۲۰۲.۵ میلی‌متر و طی سال زراعی جاری (از مهرماه پارسال تاکنون) ۴۸۸ میلی متر باران اعلام کرد.

طبق توصیه کارشناسان‌ بهداشت، شهروندان به ویژه افراد مسن، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی به دلیل آلودگی هوا از ورود به فضاهای باز قصرشیرین خودداری کرده و در صورت لزوم از ماسک استفاده کنند.

گرد و غبار موجود در منطقه غالبا نتیجه وزش باد شدید در بیابان‌های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی ایران می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *