لایروبی چاه و اصلاح مسیر دو خط انتقال آب در شهر‌ستان صحنه

مدیر امور آب و فاضلاب صحنه از لایروبی چاه مجتمع “سفیدخانی” و اصلاح مسیر دو خط انتقال آب در این شهر‌ستان خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه؛ “بهروز چراغی افضل” با اشاره‌ به اقدامات انجام شده در شهر صحنه اظهار کرد: در بررسی نتایج و آزمایشات ادواری واحد کنترل کیفی مشخص شد، کدورت آب چاه مجتمع “سفیدخانی” بالاتر از حد استاندارد است بنابراین، بلا‌فاصله اکیپ کنترل کیفی در محل حضور یافته و پس از بررسی مجدد، دستور خاموشی و خروج خط انتقال از مدار بهره‌برداری داده شد.

وی افزود:‌ با همکاری و مساعدت مدیرعامل و معاونت بهره‌برداری و توسعه آب و فاضلاب استان، پیمانکار این طرح معرفی و سریعاً در محل پروژه شروع به کار کرد.

مدیر امور آب و فاضلاب صحنه اضافه کرد: با حضور پیمانکار در محل پروژه، لایروبی چاه و رفع کدورت آب مجتمع سفیدخانی در بخش دینور، که تنها منبع تأمین کننده آب شرب دو روستای سفید‌خانی و رشیدآباد است، در دستور کار قرار گرفت.

به گفته چراغی‌افضل، پس از عملیات لایروبی و کول‌گذاری بلو‌ک‌های شکسته، در راستای رفع کدورت آب، برای دومین بار، شستشوی مخزن و خطوط انتقال انجام گرفت و چاه مذکور ظرف مدت ۱۲روز، مجدداً وارد مدار بهره‌برداری شد.

وی خاطرنشان کرد: در جهت تأمین آب شرب و آسایش ساکنین این منطقه در زمان خاموشی و خروج خط انتقال از مدار بهره‌برداری، آبرسانی سیار به صورت شبانه‌روزی انجام گرفت.

مدیر امور آبفا صحنه، در تشریح دیگر اقدامات انجام گرفته در این شهرستان گفت: در بازدید از چهار چشمه‌ تأمين آب شرب صحنه، با هدر‌رفت آب و مسدودی مسیر انتقال آب چشمه‌ها که از بین اشجار عبور کرده بود مواجه شدیم، که با رفع مسدودی و بهسازی این مسیر نیز مقدار قابل‌ توجهی آب شرب به خط انتقال دو مخزن ۱۰۰۰ مترمکعبی و ۴۰۰۰ متر‌مکعبی هدایت شد.

چراغی افضل، ضمن تشکر از مدیرعامل و معاونت بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان، فرماندار صحنه و بخشدار میانراهان، از مردم فهیم شهرستان صحنه درخواست کرد؛ با رعایت الگوی مصرف و استفاده بهینه از آب شرب در روزهای گرم سال، شرکت آب و فاضلاب را در ارائه خدمات محوله یاری‌ نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *