بیانیه مجمع مطالبه گران شهرستان پاوه و تشریح مطالبه گری و انتظارات این مجمع

ا‍ستان پنجم_  بیانیه مجمع مطالبه گران شهرستان پاوه و تشریح مطالبه گری و انتظارات این مجمع منتشر شد.

ا‍ستان پنجم_  بیانیه مجمع مطالبه گران شهرستان پاوه و تشریح مطالبه گری و انتظارات این مجمع منتشر شد.

بسم الله الرحمن الرحیم
وَلتَكُن مِنكُم أُمَّةٌ يَدعونَ إِلَى الخَيرِ وَيَأمُرونَ بِالمَعروفِ وَيَنهَونَ عَنِ المُنكَرِ ۚ وَأُولٰئِكَ هُمُ المُفلِحونَ

🔺مطالبه گری، مجموعه اقداماتی است با هدف تحریک و تشویق کسانی که مسئولیتی سیاسی ، اجتماعی بر عهده‌ دارند تا مسئولیت خود را به نحو احسن انجام دهند.

▪️مطالبه گری، یک کنش اجتماعی،سیاسی است که با ابزارهای مختلفی می‌تواند صورت گیرد، به‌طوری‌که هر ابزار مشروعی میتواند در راستای این هدف قرار بگیرد.

🔺مطالبه گری فعالیتی خیرخواهانه و در جهت رفع مشکلات مردم است نه تلاش در جهت تخریب اشخاص و ادارات و نهادها.

▪️مطالبه گری عامل رونق در جامعه است و  سبب میگردد تا تمامی افراد، حس مشارکت پذیری در آنان تقویت شود و خود را جزئی از بازوی نظارتی و شفاف سازی حکومتی بدانند.

🔺وقتی پای مطالبه گری و آرمان خواهی در میان باشد کار مسؤلین تسهیل می شود و با کمک یکدیگر می توانند در جهت رفع مشکلات مردم گامهای بزرگی را بردارند.

▪️قطعا جامعه ای از انفعال و انزوا دور است که با مطالبه گری در حل مشکلات اجتماعی پیشگام باشد.منظور از مطالبه‌گری اجتماعی حساس و پیگیری ‌بودن مردم نسبت به حقوق اجتماعی ‌شان است که در قوانین کشور تصریح و تاکید شده است؛ غفلتی که نتیجه آن گسترش آسیب‌های اجتماعی، افزایش جرایم، کاهش سرمایه اجتماعی، کاهش اعتماد‌‌ اجتماعی، ضعف مشارکت واقعی اجتماعی، نهادینه ‌نشدن مسئولیت اجتماعی، پایین بودن شاخص‌های نشاط اجتماعی در جامعه، هزینه ‌شدن قسمت عمده درآمدهای مردم به ویژه اقشار کم ‌درآمد برای حقوقی که در قانون ‌اساسی رایگان پیش‌بینی شده است.

🔺با این مقدمه و اهمیت موضوع مطروحه، مجمع مطالبه گران شهرستان پاوه با اعلام موجودیت و رسالت سنگین مردمی و ضرورت تعامل و همکاری دوسویه مردم و مسئولین ،مصمم به ارائه مطالب اجتماعی و قانونی خود است که بدون هیچ گونه تبعیض و اغماض خواسته های خود را از ادارات دولتی و نهادهای حکومتی درخواست و جواب گویی و مسئولیت پذیری آنان را از اهداف عمده مجمع میداند.

✍مجمع مطالبه گران شهرستان پاوه
___
📌گشت ارشاد مسئولین ناکارآمد و تخلفات نجومی

🔐مطالبه‌گر کارهای برزمین مانده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *