۲۴۶ داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان کرمانشاه تایید صلاحیت شدند

پس از بررسی صلاحیت‌ داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در هیات های اجرایی از ۵۶۱ داوطلب استان سه نفر در حین بررسی صلاحیت‌ها انصراف دادند و ۲۴۶ نفر تایید شدند، ۲۰۱ نفر رد و صلاحیت ۱۱۱ نفر نیز احراز نشد.

معاون سیاسی استاندار و رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: پس از بررسی صلاحیت‌ داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در هیات های اجرایی از ۵۶۱ داوطلب استان سه نفر در حین بررسی صلاحیت‌ها انصراف دادند و ۲۴۶ نفر تایید شدند، ۲۰۱ نفر رد و صلاحیت ۱۱۱ نفر نیز احراز نشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «علی شعبانی» روز شنبه در نشست خبری افزود: در حوزه اسلام آباد غرب و دالاهو ۷۱ داوطلب برای یک کرسی ثبت نام کردند که از این تعداد ۴۷ نفر تایید صلاحیت، ۲۱ نفر عدم تایید و سه نفر عدم احراز صلاحیت شدند.

وی اظهار کرد: در حوزه قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب ۵۸ نفر برای یک کرسی ثبت نام کردند که از این تعداد ۳۹ نفر تایید صلاحیت ۱۳ نفر رد صلاحیت و پنج نفر عدم احراز صلاحیت شدند که یک نفر نیز در این حوزه انصراف داد.

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه اضافه کرد: در حوزه پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر ۵۱ نفر برای اخذ یک کرسی در مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند که ۴۰ نفر تایید صلاحیت، هشت نفر عدم تایید و ۲ نفر عدم احراز صلاحیت شدند و یک نفر نیز انصراف خود را ثبت کرده است.

به گفته وی برای حوزه انتخابیه سنقروکلیایی در شرق استان کرمانشاه نیز ۴۵ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۳۰ نفر تاییدصلاحیت و سه نفر نیز موفق به دریافت صلاحیت نشدند؛ همچنین ۱۲ نفر در این حوزه انتخاباتی عدم احراز صلاحیت شدند.

شعبانی اضافه کرد: ۴۷ نفر برای اخذ یک کرسی حوزه انتخابیه کنگاور، صحنه و هرسین (در دیگر منطقه شرق کرمانشاه) ثبت نام کردند که یک نفر در فرایند تایید احراز هویت انصراف داد و ۳۰ نفر تایید صلاحیت شدند و ۱۶ نفر موفق به کسب صلاحیت برای شرکت در این دوره نشدند.

وی افزود: در حوزه انتخابیه کرمانشاه که سه کرسی در خانه ملت دارد ۲۸۹ داوطلب ثبت نام کردند که از این تعداد ۶۰ نفر تایید صلاحیت، ۱۴۰ نفر عدم تایید و ۸۹ نفر عدم احراز صلاحیت شدند.

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: در ۱۹ و ۲۰ آبان ماه هیات های اجرایی مراتب عدم احراز صلاحیت یا رد صلاحیت را به صورت کتبی به داوطلبان اعلام کردند و داوطلبان می‌توانند درخواست رد یا عدم احراز صلاحیت خود را به صورت کتبی دریافت کنند.

شعبانی افزود: از ۲۱ تا ۲۴ آبان ماه داوطلبان می‌توانند به سامانه ستاد انتخابات کشور مراجعه و اعتراض خود را ثبت کنند.

وی در ادامه گفت: در فرایند ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی پس از انجام پیش ثبت نام و ثبت نام قطعی، مرحله صلاحیت ها در هیات های اجرایی مورد بررسی قرار گرفت. این بررسی صلاحیت ها بر اساس قانون جدید شامل بررسی استعلاماتی از نهادهای پنج گانه بود و همچنین در این دوره تحقیقات محلی توسط هیات های اجرایی نیز انجام شد.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان است و هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند ماه برگزار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *