مشکلات بزرگی در بحث زمین‌های قولنامه ای وجود دارد

رییس شورای عالی استان‌ها اظهار کرد: مشکلات بزرگی در بحث زمین‌های قولنامه ای وجود دارد که پیگیر رفع این مشکلات به صورت قانونی هستیم. برای حل این مشکل در برخی استان‌ها، با هماهنگی استاندار و دادستان تا حدی این مشکل رفع شده است.

«پرویز سروری» در نشستی با استاندار کرمانشاه در سرسرای شهید سلیمانی استانداری افزود: به دلیل مردمی بودن نظام، شوراها الزاما باید با مسوولان ارتباط مستقیمی داشته باشند.

وی خطاب به اعضای شورای شهر کرمانشاه گفت: چه مهلتی مهمتر از اینکه انسان توفیق نماینده بودن مردم را پیدا کند. اگر شما به عنوان نمایندگان مردم مشکلی را حل کنید مشکل کل مردم را حل کرده‌اید.

رییس شورای عالی استان‌ها اظهار کرد: این توفیق را پیدا کردیم که معتمد مردم شده ایم اما بعضی ها برای حل مشکلات خود اقدام می‌کنند و خدا از ما نمی‌گذرد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی یک نظام مردم پایه و براساس حضور و مشارکت مردم شکل گرفته است، گفت: ما در موضوعات معیشتی و مدیریت شهری به نوعی در زندگی مردم مداخله داریم و این مساله بزرگی است.

سروری اظهار کرد: نمایندگان مردم باید شان و منزلت خود را بدانند و بدانیم که مسوولیت بزرگی بر دوش ما گذاشته شده است. مسوولان هم بدانند که یک جامعه ۲۰۰ هزار نفری داریم که از مردم رای گرفتند و معتمین مردم هستند.

وی یادآور شد: فلسفه وجودی شورا حلقه اتصال بین مردم و مسوولین است و مردم جز شورا حلقه اتصالی با مسوولان ندارند.

رییس شورای عالی استان‌ها در ادامه عنوان کرد: مدیریت یکپارچه شهری در دستور کار شورا قرار دارد و در برنامه هفتم آورده شده و با چند استاندار به تفاهم رسیدیم که در یکی دو شهرستان که قابلیت این طرح را دارند وارد حوزه عمل شویم.

وی ادامه داد: اما در این طرح هنوز به نتیجه کامل نرسیدیم، امیدواریم در برنامه هفتم بتوانیم مصوبه را از مجلس بگیریم.

سروی همچنین عنوان کرد: مشکلات بزرگی در بحث زمین‌های قولنامه ای وجود دارد که پیگیر رفع این مشکلات به صورت قانونی هستیم. برای حل این مشکل در برخی استان‌ها، با هماهنگی استاندار و دادستان تا حدی این مشکل رفع شده است.

وی اضافه کرد: یکی از راهکارهای حل این مشکل این بوده که در محضر به طور رسمی از فرد امضاء و تعهد گرفته شده که اگر بعدا ثابت شد زمین قولنامه ای مربوط به او نبوده، علاوه بر بازپس گیری زمین تمام خسارات مربوطه طی آن مدت هم باید توسط فرد پرداخت شود.

رییس شورای عالی استان‌ها اظهار کرد: سیستم نظارتی بر انتخابات شوراها غلط است و همه به این موضوع واقف هستند. شدنی نیست نماینده‌ای که خود به نوعی در شهرستان مسوولیت دارد در این موضوع وارد شود.

وی گفت: با شورای نگهبان در این زمینه وارد گفت و گو شدیم و به دنبال این هستیم که این مشکل را حل و کار نمایندگان را راحت کنیم که درگیر این موضوعات نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *