مجلس از جایگاه نظارتی خود فاصله گرفته است

مجلس سیاست‌زده قطعا از خروجی درست خود که وضع قانون مورد نیاز برای حل مشکلات مردم و نظارت بر اجرای قانون است، دور خواهد شد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کرمانشاه گفت: مقام معظم رهبری در چند سال اخیر مرتبا بحث اقتصاد را مورد توجه قرار داده اند و تلاش کرده‌اند سمت و سوی مسئولین را در جهت حل مسائل و مشکلات اقتصادی ببرند، لذا اگرچه نیاز نیست همه نمایندگان مجلس اقتصاددان باشند، اما ضروری است نمایندگانی قوی در حوزه اقتصاد داشته باشیم.

وی در ادامه اشاره ای هم به آسیب های مجالس‌ گذشته داشت و تصریح کرد: یکی از آسیب هایی که گریبانگیر مجلسی‌ها شده دخالت در امور اجرایی است که این موضوع می تواند مجلس را از اهداف اصلی خود که قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون است، دور کند.

وی تاکید کرد: وقتی نمایندگان مجلس در عزل و نصب ها دخالت مستقیم داشته باشند، مجلس از جایگاه نظارتی خود فاصله گرفته و این موضوع آسیب های زیادی را متوجه مجلس خواهد کرد.

فاطمی نسب تصریح کرد: در کنار دخالت در عزل و نصب‌ها، موضوع دیگری که وجود دارد این است که مجلس نباید به سمتی برود که هر کسی به دنبال منافع هم‌حزبی های خود باشد که در این صورت مجلس سیاست‌زده خواهد شد و بزرگترین ضربه را خواهیم خورد.

فاطمی نسب افزود:  مجلس سیاست‌زده قطعا از خروجی درست خود که وضع قانون مورد نیاز برای حل مشکلات مردم و نظارت بر اجرای قانون است، دور خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *