شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در حکمی حجت الاسلام و المسلمین «عباس موسوی» را به عنوان امام جمعه جدید گیلانغرب منصوب کرد و عصر پنجشنبه در مراسمی معرفی شد.

شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در حکمی حجت الاسلام و المسلمین «عباس موسوی» را به عنوان امام جمعه جدید گیلانغرب منصوب کرد و در مراسمی معرفی شد.

شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در حکمی حجت الاسلام و المسلمین «عباس موسوی» را به عنوان امام جمعه جدید گیلانغرب منصوب کرد و در مراسمی معرفی شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه روز پنجشنبه در این مراسم گفت: عرصه دینی و فعالیت های فرهنگی امروز به شکوفایی ویژه ای رسیده است.

حجت الاسلام «حبیب الله غفوری» افزود: آنچه که رهبر معظم انقلاب اسلامی از ائمه جمعه می خواهند این است که ارتباطات مردمی قوی ترین و مهم ترین بخش کار امامت جمعه در عرصه مدیریت فرهنگی و اجتماعی است.

وی اظهار کرد: نماز جمعه از مصادیق روشن و بارز یاد خدا است و اجتماع در نماز جمعه نزول و رحمت الهی را هم به دنبال دارد زیرا که نماز جمعه موعظه و جایگاه نماز جمعه تبیینی اعم از معارف و جایگاهی برای اعلام مواضع رسمی نظام جمهوری اسلامی است.

وی افزود:آگاه ساختن جامعه نسبت به طرح‌ها و توطئه‌های دشمن وظیفه‌ای است که امام جمعه در قبال آن دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به جنایات صهیونیست‌ها گفت: امروز هیمنه استکبار و صهیونیست فرو ریخته و به فضل خدا شاهد پیروزی مردم مظلوم غزه در مقابل نه تنها اسرائیل و آمریکا بلکه در مقابل صهیونیست بین الملل نیز خواهیم بود.

فرماندار گیلانغرب نیز در این مراسم در سخنانی گفت: شهرستان گیلانغرب سرزمین کلهرنشینان و غیور مردان و شیرزنانی است که در طول تاریخ خالق حماسه های ماندگاری بوده اند و کارنامه درخشان مردمان شجاع این خطه افتخاری بس بزرگ برای نظام و ایران اسلامی محسوب می شود.

«علی پروین» افزود: گیلانغرب در طول جنگ تحمیلی بارها مورد هجوم ناجوانمردانه ارتش بعث عراق از طریق زمین و هوا قرار گرفت به طوری که در نتیجه ۱۵۰ بار بمباران هوایی، موشک باران و گلوله باران آن، تعداد ۳۰روستا و شهر گیلانغرب به میزان ۱۰۰ درصد تخریب شد.

وی اظهار کرد: مقاومت ماندگار مردم این شهرستان در خلق حماسه چهارم مهرماه ۵۹، ایثار، شجاعت، پایداری و استقامت مردم این دیار در مقابل تهاجم وحشیانه دشمن در طول دوران دفاع مقدس با تقدیم بیش از ۸۰۰ شهید والامقام، ۲ هزار و ۳۰۰جانباز، ۱۴۱ آزاده سرافراز و ۱۲ هزار رزمنده با تشکیل تیپ بومی و مستقل مسلم بن عقیل از بین جوانان غیور این دیار گواه و مبین این مدعا است.

وی اضافه کرد: تولید سالانه بیش از ۱۰۰هزار تن محصولات دامی و کشاورزی و باغی به لحاظ نوع آب و هوا و تنوع آن در فصول سال باعث شده تا این شهرستان یکی از نقاط مستعد در بخش کشاورزی باشد و با وجود ۴۱ هزار هکتار زمین حاصلخیز کشاورزی و باغات، چهار سد مهم، حوزه شیلات، دامپروری و عشایری در صورت توجه بیشتر این ظرفیت ها می تواند آهنگ توسعه را مضاعف نماید که عزم دولت خدمتگزار هم بر این مهم است.

وی از مهم ترین مشکلات منطقه را خام فروشی قیر با وجود داشتن ۷۵ درصد ذخایر قیرطبیعی کشور در گیلانغرب بیان کرد که البته دولت از هرگونه سرمایه گذاری در این زمینه برای ایجاد کارخانجات فرآوری استقبال می کند و برای این منظور هم برنامه های خاصی در دستور کار است.

او افزود: یکی از اقدام های خوب نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت احداث پایانه مرزی سومار و راه اندازی آن از سال ۹۴ بوده است به گونه ای که اکنون درصد بالایی از صادرات استان از طریق این پایانه صورت می گیرد که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد تردد زوار و مسافر هم از این مرز بعنوان نزدیکترین نقطه به عتبات عالیات و پایتخت عراق باشیم و در اربعین گذشته نبز بخش اعظم مواکب از مرز سومار اعزام شدند.

امام جمعه جدید گیلانغرب معرفی شد

وی گفت: در راستای ایجاد عدالت در وضعیت شهرستان در خیلی از موارد مشکلاتی هم وجود دارد در حوزه راهها، بهداشت و درمان، آب آشامیدنی. نواقصاتی هم هست اما عزم دولت و نظام بر مرتفع نمودن این مشکلات هست که خوشبختانه پیگیریهای صورت گرفته نوید بخش این خواسته ها در زمینه های مختلف نظیر تجهیز بیمارستان به امکاناتی ویژه، توسعه زیرساخت ها در بخش تسهیل در دسترسی به معادن، خدمات وعمران شهری وروستایی است.

در پایان از زحمات حجت الاسلام «مجتبی فاطمی نسب» امام جمعه سابق گیلانغرب تقدیر و « سید عباس موسوی» به عنوان امام جمعه جدید گیلانغرب معرفی شد.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *