تبلیغات

خبرگزاری ها

تا جان داريم پای اسلام، انقلاب، امام و رهبری ايستاده‌ايم

به قلم : سمیه بنی عامریان

دلایل زیادی وجود دارد که نشان می دهد حواث سال ۸۸ یک فتنه و توطئه علیه نظام و با طراحی استکبار جهانی صورت گرفت و دشمن به خوبی فهمیده بود که مؤلفه اصلی قدرت جمهوری اسلامی باورها، ارزش ها، ولایت مداری، انسجام و ایمان و اعتقادات مردم است که از بین بردن این موارد فقط در قالب جنگ نرم فرهنگی و کودتای مخملین امکان پذیر است.

مدل استفاده شده برای طرح ریزی این حوادث در بستر انتخابات انقلاب های رنگی است که این انقلاب ها و کودتاها بستر وقوع آن، انتخابات است و کودتای مخملین روشی است که غرب در کشورهای هدف جریان غرب گرا را از طریق انتخابات در حالی که امکان رأی آوردن ندارد و با بر هم زدن و فریب حاکمیت، جریان غرب گرا را به قدرت می رساند.

به بهانه انتصاب مدير كل غير بومي امور اقتصادي و دارايي استان / انتصابي با طعم جنجال !

به قلم فريبرز نجفي مهر

استان پنجم - چند روزیست که انتصاب يك فرد غير بومي بعنوان مدير كل امور اقتصادي و دارايي استان ؛ بسياري از نخبگان استان و نيز مجمع نمايندگان را به واكنش جدي واداشته و سبب بروز اعتراضات زيادي در شبكه هاي اجتماعي گرديده است .

سيد قاسم جاسمي كه اينك سخنگويي مجمع نمايندگان استان را بر عهده دارد ؛ با انتقاد شديد از ادامه روند چنين انتصاباتي در استان ؛ انتصاب این مدیر را توهين به مردم كرمانشاه دانست و اعلام كرد كه نمايندگان كرمانشاه ؛ وزير اقتصاد را به مجلس خواهند كشاند و او را استيضاح خواهند كرد .

با اينكه سرازير شدن مديران غيربومي به اين استان ؛ از قبل ؛ حساسيت هاي فراواني را در ميان جامعه برانگيخته بود ؛ انتظار اين بود در شرايط كنوني كه دولت تدبير و اميد براي ادامه كارش نياز به آرامش و آسايش دارد ؛ استاندار كرمانشاه به هيچ عنوان اجازه اين انتصاب را نمي داد و حتي اگر وزارتخانه نيز اصراري بر اين قضيه مي داشت ؛ او مي بايد با تشريح واقعيت هاي استان ما و دلخوري هاي مردم از بي اعتنايي به نيروهاي كارآمد بومي ؛ وزير اقتصاد را از صدور حكم اين فرد غيربومي برحذر مي داشت چرا که هیچ ضرورتي ندارد به خاطر اين موضوعات ؛ دولت را با چالش مواجه نماييم و براي يك وزارتخانه حساس و حياتي ؛ حاشيه ايجاد كنيم .

حاشیه ای بر واقعیت، توضیحی برشبهات ذهنی مخاطبین

به قلم محمدفاروق یوسفی ، عضو شورای شهر پاوه

استان پنجم - پایگاه تحلیلی خبری پاوه پرس؛ چندی پیش نماینده محترم مردم پاوه واورامانات درمجلس شورای اسلامی در راستای شرح وظایف وتعامل با موکلین خویش درمجلسی محفلی در پاوه حضور می یابند و درسخنانی ضمن ابراز گله مندی از تعدادی ازمسئولین شهرستان به جهت کم کاری وانتقاد ازعملکرد شورای مشورتی انتصابی خویش، واضع خبری گردید که حکایت براختصاص ۱۲میلیارد تومان ازمحل ارزش افزوده علاوه براعتبارات عمرانی ودرآمد های حاصله به شهرداری وشورای دور چهارم پاوه گردید که می بایست با این پول مشکل ترافیک پاوه و… را حل وفصل نمایند و درادامه درمحضر حاضرین وعده نمود تا آخرین ریال آن را پیگیری می نمایم.

هرچند که اکثریت قریب به اتفاق مردم پاوه حتی با دهها برابر مبلغ یادشده به دلیل شناخت از مجموعه شورای شهر، وقعی به پیشداوری های مورد نظر نمی نمایند، لکن بودند عزیزانی که با سؤاستفاده از بیانات جناب آقای نادری فضای آلوده را در ذهن خویش می پرورانند تا فرصتی برای عرصه اندام دانسته با دامن زدن به شایعاتی چند قصد بهره برداری ناصواب از موضوع را داشته باشند….رسانه ای شدن موضوع و دادن اصلاحیه های چند باره به نوعی به آلودگی فضا نیز دامن زد.

پیام تقدیر و تشکر حزب توسعه کرمانشاه از مسوولین بخاطر برخورد با اخلالگران در نظام اقتصادی کشور

استان پنجم - حزب توسعه کرمانشاه با صدور بیانیه ای مراتب تقدیر خود را از مسئولین بخاطر برخورد با اخلالگران در نظم اقتصادی اعلام نمود.

در این بیانیه آمده است :

بسمه تعالی

خداوند بزرگ را شاکریم که باردیگر تلاشهای شبانه روزی سربازان گمنام امام زمان (عج) و سایر نیروهای امنیتی و انتظامی و اقتدار دستگاه قضایی استان کرمانشاه موجب آن شد که از حیف ومیل و تاراج اندوخته های هزاران تن از شهروندان عزیز کرمانشاهی بدست فرد و افرادی که در قالب یک شرکت صوری تولیدی و خدماتی تولید فرش و گبه فعالیت می کردند پیشگیری بعمل آمده و از انتقال وجوه مردم به خارج از کشور جلوگیری گردد.

انتخابات آتی شورای شهر کرمانشاه/نهادی توسعه گرا یا مشکل ساز؟

به قلم : اردشیر زارعی - کارشناس ارشد مدیریت

استان پنجم - انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در اردیبهشت ۹۶ برگزار خواهد شد.تا انتخابات شورای شهر کرمانشاه زمان اندکی باقی مانده و جایگاه مهم چنین نهادی ، لازمه پرداختن به زوایای آشکار و پنهان آن را روشن می سازد.

شهر کرمانشاه به عنوان مرکز استانی پهناور ، نقشی مهم و غیر قابل انکار را در روند توسعه شهری و منطقه ای ایفا می کند و پرداختن به تحولات نهادی آن یکی از لازمه های مهم محافل علمی و رسانه ای است.

بر اساس قانون ، شورا یک مرجع تصمیم گیری و نظارتی است و در نهایت هدف از تشکیل آن ، شرکت دادن مردم از پایین ترین سطوح جامعه تا بالاترین سطح آن در اداره جامعه است. بدیهی است که عملکرد شوراهای قبلی در سطح کرمانشاه در برخی حوزه ها هر چند در جهت رفع مشکلات صورت گرفته است اما هنوز کمبودهای بسیاری وجود دارد تا به سطح مطلوب و اهداف بنیادین تشکیل چنین نهادی در سطح کرمانشاه برسد. واقعیت این است که مسایل و مشکلات شهری در سطح کرمانشاه کمی پیچیده است.

سینه ی ستبر ایران اسلامی ، جایگاه واقعی کرمانشاه از نظر مقام معظم رهبری

به قلم سمیه بنی عامریان

 پاییز 90 برای کرمانشاهیان ، بهاری شد که رایحه اش هر سال ، سرتاسر استان را به فضایی معطر و متبرک به ولایت میکند .مهر 90 از آن جهت برای ما کرمانشاهیان اهمیت یافته که میزبان قدوم پرخیر نائب بر حق امام زمان (عج) بود و آنچنان آن ایام در ذهنمان ماندگار شده و بر آن می بالیم که صدای رسای رهبر معظم انقلاب را می شنویم که کرمانشاه را سینه ی ستبر انقلاب خواندند .

در بیانات رهبر معظم انقلاب ، کرمانشاه و جایگاه واقعی اش برای همه ی جهانیان به خوبی تشریح شد و چه زیبا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای ( مدظله العالی ) به معرفی کرمانشاه پرداخت . ایشان فرمودند : « این استان از لحاظ جایگاه انسانی و جایگاه طبیعی و جایگاه جغرافیائی، یکی از استانهای ممتاز کشور عزیز و پهناور ماست. در آغاز عرایض، چند جمله‌ای در مناقب کرمانشاه و مردم عزیز کرمانشاه عرض کنیم. برخی از خصوصیات مثبت، بین مردم سرتاسر کشور مشترک است؛ ولی بعضی از خصوصیات در برخی از استانها برجسته‌تر و پررنگ‌تر است. »

موجبات ضمان؛ مسؤولیت عاقله در فقه اسلامی

به قلم : هايده درويشي

چکیده : ضمان به معناي قبول كردن و پذيرفتن يا برعهده گرفتن وام ديگري است و ملزم شدن به اينكه هرگاه كسي به عهد خود وفا نكرد از عهده خسارت برآيد ارایه تعریف دقیق و جامعی از حوزه های مسؤولیتی در قبال افراد و تبیین دقیق مصادیق خطاهای عاقله زمینه های بسیاری از اختلافات و چالشهای مخرب روابط میان افراد خواهد بود.

مسؤولیت عاقله در قبال تقصیر می تواند اخلاقی یا حقوقی باشد که مسؤولیت حقوقی خود جنبه ی مدنی و کیفری خواهد داشت. توجه به موضوع مسؤولیت عاقله و برخورد با خطاهای آن قدمتی طولانی دارد.

در حقوق اسلامی و فقه شیعه دیدگاهای گوناگونی در خصوص خطا وتقصیر عاقله وجود داشته است. در ایران باستان پزشکان و جراحان تنها پس از طی مرحله آزمون زیر نظر پزشکان مجرب مجاز به طبابت بودند و در صورت درمان بیماران بدون کسب مجوز کسب و بروز خطای منجر به فوت بیمار با کیفری مشابه قتل عمده روبه رو می شدند.

فقهای شیعه عاقله جاهل و خطاکار را در قبال عوارض به وجود آمده برای افراد مسؤول می داند. در دين مبين اسلام ديه در خصوص عاقله است و عاقله در لسان حكم اسلامي غير از عاقله در عصر جاهلي است زيرا در اسلام منظور از عاقله عصبه و نزديكان قاتل از طريق پدر نه ديگر بستگان و نه مجموع قبايل بنابراين بايد توجه داشت كه ضمان عاقله به همان كيفيت دوران جاهليت وارد اسلام نشده است.

عاقله مسئول پرداخت ديه جنايتهاي جاني است فقط مسئول جنايتهاي خطايي مي‌باشد نه ساير جناياتی که مرتکب می شود.

اسلام آباد غرب و شروع جنگ تحمیلی

به قلم : لطیف صفری

استان پنجم - به نقل از کرمانشاه دیلی: از جمله مناطقی که از آغاز تا پایان 8 ساله جنگ تحمیلی همواره مورد حمله دشمن قرار گرفت شهرستان اسلام آباد غرب بود. مردم اسلام آباد که با وقوع انقلاب و برقراری نظام جمهوری اسلامی در وضعیت روانی اجتماعی مطمئنی نسبت به امام و نظام و کشور احساس همدلی، همراهی و تعلق خاطر داشتند، با وقوع جنگ تحمیلی بدلایلی که بعضاً در پی میاید مسئولیتی فراتر از دفاع همگانی در مقابل متجاوزین عراقی حس کردند زیرا :

1- همجواری مردم منطقه با عراق در دورانهای متمادی و نقش مردمی بزرگان عشایر منطقه در حفاظت از مرزها و میزبانی و حراست رایگان زوار عتبات بعنوان بخشی از شئوناتی بود که مردم به آن مباهات داشتند،

از دورافتاده ترین ایلات کرمانشاه، تا پرتاب در مدرن ترین ورزشگاه های جهان

سپهر نامدار

شاید هیچگاه مجسمه ای از خالوندی در میدان اصلی شهر کرمانشاه ساخته نشود؛ چراکه نحوه برخورد با قهرمانان در این شهر خیلی جای بحث دارد؛ اما آیندگان همواره از او به عنوان یکی از بهترین ورزشکاران تاریخ یاد خواهند کرد.

در یونان باستان اسطوره به چیزی گفته می شد که واقعاً نمی توانست وجود داشته باشد یا جلوه ای نمادین درباره ایزدان، فرشتگان، موجودات فوق طبیعی بود و به طور کلی جهان شناختی که یک قوم به منظور تفسیر خود از هستی به کار می بندد؛ اما اسطوره وجود دارد و نمی توان آن را کتمان کرد.

اسطوره‌ یک شبه متولد نمی شود، یک شبه قد نمی کشد، یک شبه معجره نمی کند. به قول یکی از بزرگان، اسطوره ها زاینده اند! آنان برای فرزندان سرزمین خویش همواره امید به ارمغان می آورند.

اسطوره ها از شهر و کشور خاصی به ورزش نمی‌آیند و اصلا فرقی نمی‌کند که در کدام کشور و کدام شهر و یا حتی روستا به دنیا آمده‌ باشند؛ اما همین‌ها همیشه زنده‌اند چه غلامرضا تختی باشی و اسطوره همیشگی ورزش ایران، چه ناصر حجازی و آیدین نیک خواه بهرامی پایتخت نشین ایران و چه سیروس قایقران روستازاده‌ای در استان گیلان!

از دورافتاده ترین ایلات کرمانشاه، تا پرتاب در مدرن ترین ورزشگاه های جهان، همگی همه او را اسطوره خود قرار می دهند و به عشق اینکه روزی همانند او شوند، نیزه را پرتاب می کنند.

شبکه زاگرس هیچ شباهتی به یک شبکه استانی ندارد

به قلم:دلیر فتحی

در سال های ابتدایی بعد از جنگ جهانی اول بود که تعداد معدودی از مردم چند کشور، برای اولین بار توانستند تصاویری متحرک را از درون یک جعبه عجیب و غریب تماشا کنند. ولی اقبال عمومی به آن پس از پایان جنگ جهانی دوم بود. به طوری که بین سال های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ در نزدیک به ۹۰ درصد از خانه های آمریکایی ها یک دستگاه تلویزیون وجود داشت.

اما قصه تلویزیون در ایران، از جهات مختلفی قابل توجه و بررسی است. یازدهم مهرماه ۱۳۳۷ اولین فرستنده تلویزیونی در ایران افتتاح شد. یعنی درست در دوران طلایی رشد سریع تلویزیون در غرب و همگام با آن (یعنی در میانه سال های ۱۹۵۲ تا ۱۹۶۰)، وقتی هنوز در نیمی از کشورهای جهان، فرستنده تلویزیونی وجود نداشت و تقریباً هیچ کشور آسیایی نیز هنوز تلویزیون را تجربه نکرده بود.

ملت ما هر عزتی پیدا کرده در سایه ولایت است

به قلم : سمیه بنی عامریان ، فعال رسانه ای

«طنین جاودانه «من کنت مولاه، فهذا علی مولاه»ی دردانه عالم خلقت، پیامبر اکرم (ص) هنوز در گوش ها نجوا می کند. آن گاه که رسول اکرم برای «اکمال دین» دست یار و یاور همیشگی خود را گرفت و بالا برد تا حجة‌الوداع رسول الله، رنگ حجة الکمال و حجة التمام به خود گیرد.

«غدیر» عصاره و نتیجه خلقت و چکیده تمام ادیان الهی و خلاصه مکتب وحی است. «غدیر» عبارت بلند تداوم دین در قامت سفید علوی است.

«غدیر» طنین خوش‌آهنگ ادامه راه انبیاء و برکت بشریت در محور مدنیت دینی است. «غدیر» ثمره نبوت و میوه رسالت است. «غدیر» تحقق آرزوی انسان تشنه عدالت در تاریخ بعد از خاتمیت پیامبران الهی است.

غدیر تنها یک واقعه تاریخی و زودگذر نیست بلکه امتداد رسالت نبوی می باشد و به منزله تشکیل یک حکومت اسلامی و دینی است. بسیاری از مشکلات نهفته در جامعه اسلامی که در آن تفرقه میان مسلمین به چشم می خورد ناشی از فاصله گرفتن از غدیر است گرچه برخی تصور می‌کنند که سخن گفتن از غدیر و ولایت، سیاست و حکومت موجب اختلاف میان مسلمانان می باشد اما حقیقت غدیر، اتحاد و یکپارچگی میان مسلمانان است.

Fars News Agency

بخش کاربری

اوقات شرعی

ما 77 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

این پایگاه مستقل بوده و به هیچ حزب،جناح یا گروه سیاسی وابستگی نداشته و با محوریت اخبار و گزارشات غرب کشور به فعالیت مشغول می باشد.
logo-samandehi